• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Avbetalningsplan Lowell Inkasso

Baklänges

Kunnig medlem
Poäng: 366
Blev medlem
28 Januari 2024
Meddelanden
295
Mottagna reaktioner
186
Poäng
366
Gör allt du kan för att förbättra din ekonomi, allt, litet som stort! Gör upp en plan A och en plan B och anpassa dig efter planen. Att släppa allt till Kf kan man göra när som helst, det finns inget förfallodatum för det om man säger så.
Så Lowell nånting om hur mkt de egentligen hade tänkt kräva av dig för en avbetalningsplan?
Jag loggade in och läste avbetalningsplanerna som dom erbjöd, och det var mellan 12-17000kr/ mån. Han rekommenderade mig att ta ett samlingslån eftersom "det här inte är hållbart i längden", men "vi vill ju inte förstöra för din ekonomi när du precis har kommit på fötter igen". Så, jag skulle få omförhandla i juni.

Jag tror att det bästa vore om jag höll betalplanen på det mindre lånet (70.000kr) och faktiskt satsar på att betala ner på Lowell. Även om jag väldigt gärna vill köra snöbollen så kommer det nog att öka mina chanser till ett samlingslån. Eller få en lägre betalplan framöver.

Var så inställd på att bara "strunta i allt" och släppa till KFM, men fördelarna med att leva på existensminimum utan skuldsaldo hos KF är bättre för min familj. Men, skulle det hamna där i slutändan är jag tillfreds med det. Får hålla en god dialog med Lowell bara.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Baklänges

Kunnig medlem
Poäng: 366
Blev medlem
28 Januari 2024
Meddelanden
295
Mottagna reaktioner
186
Poäng
366
alla framgångar, halva som hela är viktiga! Har du redan fått igenom 1500 kr på tre månader så tänker jag att det blir liiite lättare att få det igen!
Fick du göra hela "intervjun" om inkomst och utgifter?
Ja, och han tyckte nog allt bra synd om mig. Har haft 5 otroligt tuffa ekonomiska år och bara kämpat. Sista året var hemskt, men sen årsskiftet har det faktiskt ljusnat lite.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 434
Mottagna reaktioner
6 913
Poäng
4 477
Jag loggade in och läste avbetalningsplanerna som dom erbjöd, och det var mellan 12-17000kr/ mån. Han rekommenderade mig att ta ett samlingslån eftersom "det här inte är hållbart i längden", men "vi vill ju inte förstöra för din ekonomi när du precis har kommit på fötter igen". Så, jag skulle få omförhandla i juni.

Jag tror att det bästa vore om jag höll betalplanen på det mindre lånet (70.000kr) och faktiskt satsar på att betala ner på Lowell. Även om jag väldigt gärna vill köra snöbollen så kommer det nog att öka mina chanser till ett samlingslån. Eller få en lägre betalplan framöver.

Var så inställd på att bara "strunta i allt" och släppa till KFM, men fördelarna med att leva på existensminimum utan skuldsaldo hos KF är bättre för min familj. Men, skulle det hamna där i slutändan är jag tillfreds med det. Får hålla en god dialog med Lowell bara.
Ok men då kan du använda argumentet om samlingslån för att omförhandla. även om du inte skulle få ett samlingslån som täcker hela beloppet du har hos Lowell så skulle det ändå förbättra din situation om du fick bort halva skulden. Kämpa!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 434
Mottagna reaktioner
6 913
Poäng
4 477
Det lånet som är på 70 k, ligger det också hos ngt inkasso? Hur mkt betalar du per månad på det lånet?
 

Baklänges

Kunnig medlem
Poäng: 366
Blev medlem
28 Januari 2024
Meddelanden
295
Mottagna reaktioner
186
Poäng
366
Det lånet som är på 70 k, ligger det också hos ngt inkasso? Hur mkt betalar du per månad på det lånet?
Jag ska betala ikapp på det nu i mars, men det ligger på 1300kr/mån annars. Det ligger som ett privatlån hos Svea, med en ok ränta på 9%. Har 10% på lånet hos Lowell.
 

Baklänges

Kunnig medlem
Poäng: 366
Blev medlem
28 Januari 2024
Meddelanden
295
Mottagna reaktioner
186
Poäng
366
Jag ska betala ikapp på det nu i mars, men det ligger på 1300kr/mån annars. Det ligger som ett privatlån hos Svea, med en ok ränta på 9%. Har 10% på lånet hos Lowell.
Jag tänker annars om jag sköter Svea, betalar ner på Lowell så kanske Svea går med på att ta över Lowell. Speciellt om jag kan påvisa en lite högre betalförmåga. Men, ja, det känns tufft.

Önskar bara att jag kunde få en låg avbetalningsplan på max 2000kr och sen kasta in extra när jag har möjlighet.
 
Senast ändrad:

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 434
Mottagna reaktioner
6 913
Poäng
4 477
Jag ska betala ikapp på det nu i mars, men det ligger på 1300kr/mån annars. Det ligger som ett privatlån hos Svea, med en ok ränta på 9%. Har 10% på lånet hos Lowell.
Och du har 70 k kvar på det lånet hos Svea?
Jag undrar om det är värt att prioritera det lånet som ändå har låg månadskostnad?

Att Svea ska ta över Lowell, hur menar du då? Tror inte det är möjligt, har ett lån gått till inkasso så har det. Fick du ngn anmärkning förresten när lånet gick till Lowell?

Om jag var i din sits så skulle jag nog försöka i första hand rädda lånet som ligger hos Lowell, till varje pris eftersom nästa steg är Kf.
 

Baklänges

Kunnig medlem
Poäng: 366
Blev medlem
28 Januari 2024
Meddelanden
295
Mottagna reaktioner
186
Poäng
366
Och du har 70 k kvar på det lånet hos Svea?
Jag undrar om det är värt att prioritera det lånet som ändå har låg månadskostnad?

Att Svea ska ta över Lowell, hur menar du då? Tror inte det är möjligt, har ett lån gått till inkasso så har det. Fick du ngn anmärkning förresten när lånet gick till Lowell?

Om jag var i din sits så skulle jag nog försöka i första hand rädda lånet som ligger hos Lowell, till varje pris eftersom nästa steg är Kf.
Nej, bara om det går vidare till kfm. Jag funderar ändå på att försöka slänga in ca 3000kr/mån på lånet nu under 3 månader för att visa på en ambition att vilja betala tillbaka. Och därefter försöka förhandla till en rimlig betalplan på 6månader därefter.

Ta över= ansöker om ett lån hos Svea om 200k för att få ihop både Svea och Lowell i ett lån.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 434
Mottagna reaktioner
6 913
Poäng
4 477
Nej, bara om det går vidare till kfm. Jag funderar ändå på att försöka slänga in ca 3000kr/mån på lånet nu under 3 månader för att visa på en ambition att vilja betala tillbaka. Och därefter försöka förhandla till en rimlig betalplan på 6månader därefter.

Ta över= ansöker om ett lån hos Svea om 200k för att få ihop både Svea och Lowell i ett lån.
Ah ok då är jag med! Hoppas att du får samlingslån.
Ang Lowell, ett annat alternativ än att betala 3000kr istället för 1500kr är att lägga undan 1500kr/mån och efter tre månader erbjuder du dem 3000kr i mån i 6 mån och sen ny förhandling. Typ nåt sånt.
 

Baklänges

Kunnig medlem
Poäng: 366
Blev medlem
28 Januari 2024
Meddelanden
295
Mottagna reaktioner
186
Poäng
366
Ah ok då är jag med! Hoppas att du får samlingslån.
Ang Lowell, ett annat alternativ än att betala 3000kr istället för 1500kr är att lägga undan 1500kr/mån och efter tre månader erbjuder du dem 3000kr i mån i 6 mån och sen ny förhandling. Typ nåt sånt.
Smart. Det kan jag faktiskt göra. Tack för tips!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp